nasza strefa wiedzy

Czerp wiedzę.

Odkryj nasze materiały edukacyjne, poradniki oraz know-how.

Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1

artykuły

Zarządzanie​

LOGO LEMENT

Miej pasję i determinację (Be Passionate and Determined)

W listopadzie 2014 roku prowadziłem projekt szkoleniowy, którego kluczowym czynnikiem sukcesu było zaangażowanie średniej kadry menedżerskiej w dużej firmie branży finansowej do wdrożenia nowych standardów pracy. Ponieważ podobne wdrożenie rok wcześniej zakończyło się niepowodzeniem, menedżerowie byli pełni sceptycyzmu co do

Czytaj więcej »

artykuły

Współpraca

LOGO LEMENT

artykuły

Sprzedaż

LOGO LEMENT

Klient w centrum uwagi

W piątkowych poradach pragnę się podzielić doświadczeniami dotyczącymi tego, jak radzić sobie w szczególnie trudnych sytuacjach w obsłudze. Używam terminu kamizelki ratunkowe, bo głęboko wierzę, że każdy z nas jako opiekun powinien znać podstawowe metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach

Czytaj więcej »

Aktywna Sprzedaż. Jak możesz budować zainteresowanie klienta poprzez opowiadanie historii

Niesamowicie skuteczną metodą budowania Twojej wiarygodności w aktywnej sprzedaży jest storytelling – budowanie zainteresowania klienta za pomocą historii. Technika ta pozwala uniknąć sprzedaży „frontowymi drzwiami” czyli namawiania i przekonywania klienta do produktu lub usługi. Przeciwnie, umiejętnie zastosowany storytelling angażuje uwagę i emocje, przenosi klienta

Czytaj więcej »

artykuły

Przywództwo

LOGO LEMENT

Angażowanie zespołu poprzez facylitację cz.2

Przedstawiasz problem członkom zespołu w czasie wspólnego spotkania. Pełnisz funkcję facylitatora/moderatora, definiując problem i przedstawiając ramy (granice), w których ma być podjęta decyzja. Twoim celem jest uzyskanie jednomyślnej decyzji. Uważaj, aby Twoje pomysły nie były faworyzowane tylko dlatego, że jesteś

Czytaj więcej »

Kluczowe zasady prowadzenia facylitacji cz.1

Kiedy zastanawiamy się jak angażować zespół kluczowe jest określenie problemu, przed którym stanęliśmy wspólnie z zespołem. Czasem szefowie określają problem zbyt wąsko, przez co ograniczają możliwość realnego zaangażowania zespołu. Jeśli zatem naszym celem jest znalezienie rozwiązania dobrej jakości to postarajmy

Czytaj więcej »

Decision — jak zamykać sprzedaż?

Marek to sprzedawca, którego wszyscy uwielbiają. Ma wdzięk, urok i jest dla każdego klienta przemiły. Pracuje w salonie samochodowym. Z większością klientów jest po imieniu. Uwielbia budowanie relacji, zawsze jest uśmiechnięty i uprzejmy. Klienci zazwyczaj chętnie do Marka wpadają, aby

Czytaj więcej »

Kryzys w zespole

Kryzys w zespole. Jak przygotować się do rozmowy rozliczającej, aby motywować a nie urażać?  Rozmowa rozliczająca jest finalnym etapem monitorowania procesu realizacji celów i zadań sprzedażowych, które stawiasz przed handlowcem. Ma ona bardzo duże znaczenie, ponieważ z jednej strony podsumowuje mijający

Czytaj więcej »

LIDER W FIRMIE

Jak możesz motywować swój zespół poprzez kluczowe wskaźniki efektywności w sprzedaży (KPI)? Kluczowe wskaźniki efektywności czyli KPI (Key Performance Indicators) to finansowe i pozafinansowe wskaźniki stosowane jako mierniki w procesach pomiaru stopnia realizacji celów. KPI mają duże znaczenie dla budowania zorientowanych

Czytaj więcej »

artykuły

Obsługa klienta

LOGO LEMENT

Klient w centrum uwagi

W piątkowych poradach pragnę się podzielić doświadczeniami dotyczącymi tego, jak radzić sobie w szczególnie trudnych sytuacjach w obsłudze. Używam terminu kamizelki ratunkowe, bo głęboko wierzę, że każdy z nas jako opiekun powinien znać podstawowe metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz. 4

PRACA NA POLECENIACH. TELEFON DO POTENCJALNEGO KLIENTA A SKUTECZNA SPRZEDAŻ  We wcześniejszych artykułach opisałem propozycję jak początkujący agent ubezpieczeniowy może budować bazę klientów w oparciu o tak zwaną listę polecających. Głównym założeniem pracy z listą jest pozyskanie kontaktów do potencjalnych

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz.3

AGENT UBEZPIECZENIOWY – PRACA NA POLECENIACH. SPOTKANIE Z OSOBĄ „POLECAJĄCĄ” A SKUTECZNA SPRZEDAŻ W części 2 poruszyłem temat telefonowania do osób, które mogą być dla początkującego agenta źródłem poleceń do potencjalnych klientów (lista polecających). Kolejnym krokiem po rozmowie telefonicznej jest

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz. 2

AGENT UBEZPIECZENIOWY – PRACA NA POLECENIACH. TELEFON DO OSÓB Z „LISTY POLECAJĄCYCH”  W części 1 opisałem, w jaki sposób można tworzyć tak zwaną listę polecających, za pomocą której początkujący agent może uzyskać swoje pierwsze polecenia do potencjalnych klientów. Kolejnym krokiem

Czytaj więcej »

artykuły

Efektywność osobista

LOGO LEMENT