Szkolenia otwarte

The Challenger Sales – Sprzedaż rozwiązań

Nowoczesny model sprzedaży oparty o budowanie wartości.

Zamiast przekonywać klienta – nauczysz się go prowadzić.
Model Challenger Sales pokaże Ci, jak przejąć kontrolę nad procesem, budować wartość i doprowadzać rozmowy do decyzji, nie do „muszę to przemyśleć”.

Dlaczego Challenger?

Model The Challenger Sales powstał na bazie badań ponad 6000 przedstawicieli sprzedaży B2B przeprowadzonych przez CEB (obecnie Gartner).
To jedna z najbardziej uznanych metodologii sprzedaży na świecie, stosowana przez globalne firmy B2B, które sprzedają rozwiązania o wysokiej wartości.

LOGO LEMENT
Termin
20-21.10.2025
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Warszawa
Cena
2500 + 23% VAT

Cel szkolenia

LOGO LEMENT

” 

Opinie naszych klientów

Jesteśmy dumni z opinii naszych klientów i liderów branży. Poniżej przedstawiamy kilka znich.

Doskonały warsztat trenerski a metody i narzędzia, jakie stosują w pracy z grupą, przynoszą świetne rezultaty. Niezależenie czy trenują grupę menadżerów, czy handlowców zostawiają wiedzę i narzędzia do codziennego stosowania w pracy.

Jerzy Dziuba

Dyrektor handlowy, Network Expert

Szczerze polecam profesjonalizm oraz merytoryczne przygotowanie Roberta oraz Jego zespołu.

Jarosław Szymanik

Finance Director & Chief Accountant, Member of the Board, SteriScience Sp. z o.o

Znakomite szkolenia dla różnych poziomów kadry kierowniczej, wysoko ocenione przez uczestników. Polecam

Beata Stola

HR Director w Eden Springs Polska

Robert ma talent, pasję i doświadczenie. Jest świetnym trenerem i mentorem sprzedaży. Razem ze swoim zespołem dzielą się wiedzą z ambitnym profesjonalistami sprzedaży. Rekomenduję współpracę.

Grzegorz Turniak
Robert Zych to pionier szkoleń biznesowych w Polsce, specjalista zarządzania sprzedażą i przywództwa, superwizor trenerów i mentorów, coach, trener i mentor, doświadczony i wiarygodny mówca.
Jacek Santorski
psycholog społeczny i biznesu

W sposób bardzo praktyczny i pragmatyczny przekazują wiedzę, którą natychmiast można aplikować do swoich przypadków.

Remigiusz Kinas

Head of AI Grupa NEUCA

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Pobierz broszurę o szkoleniu

The_Challenger_Sales_sprzedaz_rozwiazan

Dla kogo

LOGO LEMENT

Program rozwojowy skierowany do doradców biznesowych/liderów, którzy chcą podnieść swoje umiejętności sprzedażowe poprzez rozwój swoich umiejętności : aktywnego nauczania, dostosowania się do organizacji klienta, przejmowania kontroli.

Zrozumieniem procesu koła zakupowego (kiedy kluczowi klienci kupują – dłuższy proces).

Użytecznymi praktykami jak przeprowadzić klienta od wczesnego zaangażowania do zgody na podpisanie umowy.

Przećwiczonymi umiejętnościami: słuchania, pytania i klaryfikacji.

Zrozumieniem jak łączyć rozwiązania firmy, którą reprezentuje z potrzebami klientów.

Umiejętnością tworzenia i sprzedaży mierzalnej wartości dla klienta.

Zrozumieniem jak budować pozycję partnera biznesowego w relacji z klientem.

Narzędziami jak zwiększać swoją efektywność w sprzedaży szczególnie w relacji z Kluczowymi Klientami.

Praktycznymi narzędziami do sprzedaży rozwiązań.

Program szkolenia

LOGO LEMENT

Dzień 1

01. Wprowadzenie – rozpoczęcie.

  • Wprowadzenie celów i agendy warsztatu.
  • Osobiste prezentacje: jakim kluczowym klientom sprzedajemy, jakie stoją przed nami wyzwania i moje osobiste oczekiwania od warsztatu?
  • Tworzenie wartości dla klienta versus obniżanie opłat (ceny). Dlaczego sprzedaż rozwiązań w relacji z Key Accounts
  • Wprowadzenie do koła zakupów i sprzedaży rozwiązań.

02. Przekonania i zwyczaje klientów. Specyfika Kluczowych Klientów.

Wprowadzenie do głównych zachowań i sposobów myślenia klientów w kole zakupów.

  • Model stosowania pytań GREEN – od pytań problemowych do pytań celowych.
  • Racjonalne i emocjonalne potrzeby klientów.
  • Budowanie zaufania klientów “TrustAbility”.

03. Angażowanie klienta: Kto jest kim u dużego odbiorcy usług? Wprowadzenie do 3 ról (typów) klienta i sposoby współpracy z nimi.

  • Wejście i poruszanie się u Klienta: Jak rozmawiać z różnymi typami klientów w KAM
  • Wprowadzenie 3 ról.
  • Ćwiczenie: Umiejętność angażowania Klienta poprzez pytania i aktywne słuchanie.

 

04. Angażowanie Klienta: Strefa Mierzalnych Wartości dla Kluczowego Klienta. Identyfikacja źródeł wartości.

  • Dla kogo tworzymy wartości?
  • Strefa Mierzalnych Wartości.
  • Zrozumienie: jakie wartości są istotne dla klienta?
  • Ćwiczenie grupowe: Sytuacje z rzeczywistych sprzedaży KAM-ów w budowaniu SMW + prezentacje i informacja zwrotna.

05. Angażowanie klienta: Jak utrzymać kontrolę w procesie sprzedaży do KA?

Ćwiczenia: Jak wchodzić do dużego “Słonia”? Jak przygotować się do spotkania?

  • Przygotowanie do ćwiczenia – realne sytuacje.
  • Pogłębiona informacja zwrotna: najlepsze praktyki w sprzedaży oraz jakość stosowanych pytań i parafraz.
  • Zdobywanie ważnych informacji.

 

06. Potwierdzanie wartości:

A Pytania budujące wartość.
B Pytanie wspierające odkrycie wartości klienta.

  • GREEN pytania – ćwiczenie.
  • Prezentacja na forum.
  • Ćwiczenie w mniejszych grupach.

 

07. Osobiste refleksje, podsumowanie dnia.

Dzień 2

01. Podsumowanie dnia 1 & Agenda na 2 dzień.

  • Ćwiczenie przypominające wiedzę.
  • Podsumowanie: Co jest jasne? Co potrzebuje wyjaśnienia?

02. Potwierdzanie wartości: C+Z+K w relacji z Kluczowym Klientem.

Powiązanie wartości firmy z potrzebami Klientów:

  • Wyjaśnienie różnic pomiędzy cechami, zaletami I korzyściami.
  • Umiejętność przedstawienia korzyści ze współpracy z daną firmą.
  • Ćwiczenie w dwójkach: identyfikowanie potencjalnej wartości wynikającej z cech firmy.

03. Analiza możliwości: Ranking czynników decyzyjnych. Identyfikacja kluczowych czynników decyzyjnych u Klientów.

  • Ćwiczenie: Stworzenie rankingu kluczowych czynników: umiejętności praktyczne.
  • Ćwiczenie: Ranking kluczowych czynników: Ćwiczenie oparte na praktyce sprzedaży.
  • Identyfikacja kluczowych przewag, słabości szans i zagrożeń.

04. Analiza możliwości.

Nasze przewagi wersus konkurencja:

  • Przygotowanie analizy dla wybranych Klientów.
  • Wzmacnianie naszej siły versus zmniejszanie słabości.
  • Ćwiczenie: Trening w oparciu o rzeczywiste przykłady ze sprzedaży.

05. Budowanie bezpieczeństwa decyzji klienta:

  • Identyfikacja potencjalnych obaw i ryzyk.
  • Ćwiczenie: Trening pracy z obawami.
  • Ćwiczenie: Identyfikacja obiekcji.

 

06. Najważniejsze wnioski – korzyści z modelu Sprzedaży Rozwiązań.

Bariery w osiągnięciu sukcesu:

  • Koło zakupów (wpływ) + grupowe ćwiczenie.

07. Podsumowanie. Planowanie zadania wdrożeniowego

  • Ćwiczenie podsumowujące na koniec.
  • Osobiste plany każdego z uczestników.
  • Zaplanowanie jakie umiejętności będę stosował?

Power Stories

Najlepiej uczymy się, gdy coś przeżyjemy. Dlatego uczestnicy Challenger Sales wchodzą w rolę doradców w symulacji Power Story „Jak zjeść słonia?” – grze, która uczy prowadzić rozmowy z różnymi typami klientów.

JAK ZJEŚĆ SŁONIA?

Odkryj, jak efektywnie komunikować się i współpracować w środowisku pełnym różnorodności. Zdobądź umiejętności niezbędne do budowania zrozumienia i zgody w zespole.

Trenerzy

LOGO LEMENT
Robert
Zych

Współwłaściciel zarządzający, szef, trener, coach. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca Cola Bottlers. Od 1997 roku razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH. Od 2025r. właściciel firmy OSH szkolenia. Jest autorem książek Gen sprzedawcy, Lider sprzedaży, Klient w centrum uwagi, Szef w roli coacha, Szef w relacji z zespołem, Szefie angażuj zespół. Od ponad 20 lat pracuje, jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. 

Dodatkowe informacje

LOGO LEMENT

Podsumowanie1

Termin
20-21.10.2025
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Warszawa
Cena
2500 + 23% VAT

Opis programu

Zamiast przekonywać klienta – nauczysz się go prowadzić.
Model Challenger Sales pokaże Ci, jak przejąć kontrolę nad procesem, budować wartość i doprowadzać rozmowy do decyzji, nie do „muszę to przemyśleć”.

Trenerzy​

Robert Zych

Robert Zych

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Zarezerwuj miejsce na szkolenie

logo sign kontraktosh-black blue

Wypełnij formularz. Nasz zespół skontaktuje się, aby odpowiedzieć na nurtujące pytania i dokończyć proces formalności

Wypełnij formularz rejestracyjny